NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Epilept. záchvaty u kocoura - příčina?
Nina
30.5.2008 
Dobrý den, děkuji za odpověď, situace se bohužel mezitím změnila. Kocourek dostal druhý epil. záchvat při převozu na veterinu, musel být poté zklidněn xylazinem. Ultrazvuk orgánů i vyšetření krve byly v normě (ovšem po sedaci), hodnota hormonu štítné. žlázy 49. Kocourek se výrazně změnil, hodně se bojí každého zvuku, rozšířené zornice, stále se nervozně olizuje a má nadměrnou chuť k jídlu, nepije, situace se zhoršuje vždy večer. Dle vet. jde o možnou zvýšenou funkci št. žlázy a s tím související epilepsii. Podle jiného lékaře epil. záchvaty vyvolává pouze snížená funkce št. žlázy. Nevíme si už rady, mohu ještě jednou poprosit o váš odborný názor? Předem moc děkuji.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Silvie Ševčíková
4.6.2008 
Dobrý den,
nemyslím si, že by záchvaty vašeho kocoura souvisely s hypo či hyperfunkcí štítné žlázy. Jednorázovým měřením hormonální hladiny nelze stanovit diagnosu, hormony štítné žlázy jsou ovlivňovány mnoha faktory. Se zvýšenou funkcí štítnice se u mladých koček prakticky nesetkáváme. Je to onemocnění typické pro starší kočky. Nicméně vyloučit to nemohu. Epilepsie má mnoho příčin, většinou se je nedaří zjistit. Nasadila bych léčebně fenobarbital v úvodní dávce 2,5 mg na kg 2xd, po třech týdnech je nutno přeměřit účinou hladinu z krve (zdali jí bylo dosaženo) a poté případně provést úpravu dávkování, některé epileptiformní stavy nelze stabilizovat, bohužel.
S pozdravem, S. Ševčíková  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Můj kocour Ron si hraje na topmodelku :)
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651