Kočka - rýma
Klára
18.8.2007
Dobrý den, naše osmiletá kočka dostala začátkem února rýmu. Veterinář jí předepsal Noroclav 50 mg - 10 tablet po 12 hodinách. Během několika dní bylo vše v pořádku. V polovině dubna se rýma i léčba opakovala. Ale hned po dobrání antibiotik se jí rýma vrátila. Koncem dubna dostala Noroclav 250 mg - 2 tablety, které užívala 8 dní po 12 hodinách. Po 5 týdnech se její stav opět zhoršil. Místo tablet dostala 3 injekce (ob den). 20.července už měla opět rýmu a oteklo jí čelo a čenich mezi očima. Dostala 1 injekci a 10 tbl. Noroclav 50 mg. V polovině léčby otok opadl. Dosud se neobjevil, ale rýma neustoupila. Prosím, poraďte, jak jí mohu pomoci. Děkuji.

MVDr. Romana Koblovská
27.8.2007
90% kočičích rým je způsobeno viry (herpesvirus, kalicivirus), zbytek pak způsobují houby či plísně a případně parazité, nebo polypy v dutině nosní. Primárně bakteriální infekce jsou ojedinělé. Nejlepší by bylo podrobit Vaši kočičku nosnímu výtěru a jeho kultivaci pro vyloučení mykologické příčiny, případně pak rinoskopickému vyšetření na některé z klinik, kdy by byl odebrán vzorek a celá dutina zrevidována. Pokud takové možnosti nemáte, pak by minimálně měly být Vaší číče změněny antibiotika (př. Antirobe, Stomorgyl, Fortum, příp. tetracyklinová ant. po dobu 2-4 týdnů). Dále mohu doporučit přípravek "F-lysin", což je doplněk stravy pro kočky a má efekt při léčbě herpesvirových infekcí.
S pozdravem, MVDr. Romana Koblovská
Počítačová kočko-myš