Bakteriální chřipka
Cartouche
8.6.2010
Dobrý den, chci se na Vás obrátit pro radu, co podniknout s kocourem chronicky postiženým bakteriální chřipkou (chlamydiózou). Naše kočky s touto nemocí mají problémy už asi 4-5 let, kdy se náhle objevila v okolí. Veterinářka nám na to doporučila Doxygal, ovšem nebyli jsme s tímto léčivem příliš úspěšní, ani když jsme je přidávali všem kočkám do jídla. Nemoc sice u většiny koček nakrátko vymizela, ale poté se objevila znova - zřejmě následkem silné úrovně nakaženosti. Naštěstí už se tento problém v posledním roce objevuje jen u dvou kocourů (z celkového počtu 6 koček, které máme). Když jsem před měsícem opět aplikoval Doxygal po dobu 5 dní společně všem kočkám do žrádla, u jednoho z nich se stav náhle zlepšil a zřejmě se už vyléčil. U druhého (který tehdy společně s dalšími kočkami moc nežral) se však choroba spíš ještě zhoršila. Čumák má silně zahleněný, obtížně dýchá, a ačkoli žere normálně, vyhlíží poměrně unaveně až apaticky. Doxygal už přitom nemám a tudíž zvažuji, zda si dát předepsat další nebo zkusit něco jiného. Předem ovšem musím říct, že aplikace tohoto léčiva je obtížná. Kočky je cítí i rozmíchané v paštice nebo sýru, takže je musím dávat všem do společného žrádla (směs mléko, rohlík, maso z konzervy, granule).

MVDr.Marcela Vitásková
11.7.2010
doporučuji změnit antibiotika, mně osobně se osvědčil Ronaxan aplikovaný 10 - 14 dní, do očí doporučuji Aureomycin mast 3 x denně cca týden. Dále je vhodné posílit imunitu - přípravek Zylexis a Imunoglukan a také je možné proti chlamýdiím očkovat - Purevax .
S pozdravem MVDr. Vitásková
Dorka