Kočky nechodí na záchodek
procházková
31.5.2010
Máme doma kocoura 6 let a kočku 3 roky, vždy chodili normálně na kočičí záchod, ale poslední měsíc se jim zalíbil např.sporák, kuchyně, podlaha. Sporák jsme postříkali přípravkem proti kočkám -gimpet-katzen-fernhalte. Nastražili tam noviny a od té doby je čistý. Jednou jdou do záchodku a někdy za dva dny najdeme exkrementy po bytě, navíc začali počůrávat boty, místo u skříně, kam občas chodili /naposledy před vánoci/. Vše vždy vydezinfikujeme a umyjeme, záchod mají čistý /před nějakou dobou jsme jim koupili jiné stelivo, ale tam normálně chodili, problémy začali až po tom, co měli opět to původní. Obě kočky jsou vykastrované. Strava je pořád stejná. Děkuji za radu.

MVDr.Marcela Vitásková
6.6.2010
nejčastěji porucha chování ve smyslu močení na nežádoucích místech souvisí se stresem, změnou prostředí či věcí... . Dále k ní dochází při onemocnění, záněty močových cest, bolestivost kloubů... . Vraťe se ke druhému stelivu, také můžete vyzkoušet přípravek Feliway, který pomáhá odstraňovat nežádoucí chování a pokud nepomůže, doporučuji preventivní vyšetření kočiček a jejich moči u veterinárního lékaře.
S pozdravem MVDr. Vitásková
Darling Daiquiri,naše zlatíčko