Zarudlé oko u štěněte boxera
lucka
23.2.2008
Štěně boxera má zarudlé a povislé obě víčka. Navštívili jsme veterináře a ten nám řekl : zánět spojivek a dal nám kapky(septonex). Jestli to nepomůže, může jít na operaci. Co to pro psa znamená?

Odpoved na dotaz
MVDr.Barbara Lenská
1.3.2008
pokud jsou u Vašeho štěňátka povislá spodní víčka, může se jednat o ektropium, které je spojené i s překrvením spojivek a výtokem. Ektropium je možné řešit chirurgickou korekcí, pokud jsem ale dobře pochopila, je Váš pejsek ještě štěně a v tomto případě bych Vám doporučila počkat s případnou korekcí až do dospělosti, kdy mu "doroste hlava" a ektropia se mohou zcela srovnat. POkud se zákrok provede příliš brzy, existuje vždy riziko vzniku opačného problému, neboli entropia (vchlípení víčka). Konkrétně u boxerů (a nejen u nich) jsou ektropia ve štěněcím věku poměrně častým problémem. Určitě bych Vám doporučila důkladné a pravidelné čištění oka (např. Ophtalem). Zda by byla vhodná aplikace jiných preprátů je možné určit pouze po oftalmologickém vyšetření. Ophtalmo septonex jsou dezinfekční oční kapky a určitě Vašemu štěňátku neublíží. Přeji Vám hodně hezkých chvil s Vaším boxeřím kamarádem.
MVDr. Barbara Lenská
Berrinka a kamarád