NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Problémy s očami
nhw
24.3.2010 
Dobrý deň, máme malého hrubosrstého vendéeskeho baseta. Slzia mu očká, niekedy má vytečený aj nažltlý výtok - asi teda hnisavý. Boli sme u veterinára pred 1,5 mesiacom. Dal nám hydrokortisonovú masť a v očku našiel pod tretím viečkom také zdurené tkanivo (ako malina). Povedal, že to skúsime masťou a ak neprejde, že uspať a vyškrabať mu to. Masť som dávala 10 dní - 3x denne. Ustalo to trochu, ale stále mal červené spodné sliznice očí a aj bielok mal naružovelý. Teda sme šli znova a zasa sme dostali hydrokortison comp. a opthalmoseptonex kvapky. Dávame to 4x denne. Lekár tvrdil, že to sú sterilné zápaly a asi 10 percent šteniat to má a nevie, či to po masti zmizne. Preto sa chcem opýtať na Váš názor. Je to liečiteľné? Nemôže mu to porušiť zrak, ak to má takto dlhšie? Neškodí mu hydrokortison, resp. ako často to môže užívať (lekár vravel, že po 3 týždňovej pauze môže znova). Je potrebný ten chirurgický zákrok alebo existuje aj nejaký iný liek, ktorý by sme mali skúsiť? Čím je to spôsobené (má to raz na jednom, potom na oboch, inokedy je horšie druhé očko)? Ďakujem pekne za pomoc, Naďa  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Barbara Lenská
5.4.2010 
Dobrý den,
seškrab tkáně třetího víčka bych vám nedoporučovala - většinou zaberou lokálně podávaná antibiotika s kortikoidy v kapkové formě, případně nesteroidní antiflogistika celkově. Dlouhodobému podávání kortikosteroidů bych se bránila.
Hezký den, MVDr. Barbara Lenská 
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Veselé Vánoce
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651