Zvracení kočky vs. granule
kikski
13.1.2010
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, že kočka zvrací po smíchání různých druhů granulí. V misce má granule Whiskas, na které je zvyklá + dám ji semtam trošku granulí Royal Canin pro sterilizované kočky. Včera odpoledne zvracela (byl tam i chomáč chlupů), pak se uklidnila, ale v noci začla pomlaskávat a zvracela opět (myslím, že už bez chlupů). Dnes se zdá být už v pohodě, jí, pije a hraje si, ale zdá se mi, že stále nějak pomlaskává jakoby měla sucho v puse.Chápu, že se to zdá jako zbytečný dotaz, ale je to už starší kočka, tak mám strach s tím nějak dál experimentovat. Děkuji za odpověď

MVDr.Marcela Vitásková
23.1.2010
ano, zvracení může být způsobeno dietní chybou - změnou granulí. Nicméně příčin zvracení je celá řada (infekce, zánět, onemocnění jater, ledvin, otrava......). Pokud se zvracení zklidní po nasazení diety - kuře rýže, případně hills I/D, návštěva veterinárního lékaře nebude nutná. Pokud zvracení stále přetrvává, bude vhodné prověřit celkový zdravotní stav kočičky.
S pozdravem MVDr. Vitásková
křečulda