Kočka - nosič plísně
Pavla.B
10.10.2008
Dobrý den. Před 3 týdny jsme si přinesli z umísťovací výstavy asi 4. měs. kočku. Na pohled byla a stále je zdravá. Též při očkování potvrdil veterinář, že vypadá v pořádku. Má stále sací reflex a tak občas saje naše děti, když se s ní mazlí (udělá velké oslintané fleky na jejich oblečení). Oběma dětem po 14 dnech vyrazily v těchto místech kruhová ložiska (plísně nebo alergie), každá z dcer má asi 3, která se rychle šíří. Dět. lékařka předpsala mast na plíseň (mažeme 4.den, zatím téměř bez účinku). Můj dotaz zní, zda se může jednat spíše o alergii než plíseň, když kočka nemá žádné klinické příznaky. Plíseň se šíří takto rychle? Může být kočka nosičem plísně, aniž by sama byla bezpříznaková? Pokud ano, lze to z ní nějak dostat? PS: děti nejsou klasicky alergické na kočky jako takové, měli jsme kočku i před touto, avšak ta je nesála. Moc děkuji za odpověď. Pavla B.

MVDr.Iva Librová
17.10.2008
bude zapotřebí provést kultivaci z chlupů a seškrabu z kůže, zda opravdu přenáší plísně. Je to velmi časté. Samotná kočka nemusí mít žádné příznaky. Děti mají oslabenou imunitu a plísně se snadno uchytí a již během několika hodin začnou klíčit. Proti plísním máme šampony i spreje a proti jedné konkrétní i očkování. Nejdříve potvrďte přítomnost kultivací, potom Vám lékař navrhne řešení.
S pozdravem MVDr. Iva Librová
Zima 2010