Biofel - každoroční přeočkování?
Blanka Kolářová
10.2.2008
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, máme dvě perské kočičky a s tou druhou jsme si domů donesli před třemi lety plíseň Microsporum canis, kočičky byly léčeny a následně vakcínovány Biofelem M plus. Plíseň zmizela a od té doby se neobjevila, ale každým rokem chodíme na přeočkování. Je to nutné? Musí se takto každým rokem pořád dokola přeočkovávat?Četla jsem,že někteří veterináři to nedoporučují. Děkuji mnohokrát za odpověď

MVDr. Iva Librová
13.2.2008
každoročním očkováním předcházíte možnosti opětovného propuknutí infekce. Uvádí se, že spory Microsporum canis mohou zůstat v prostředí životaschopné až 18 měsíců. Pokud jsou to již tři roky a jsou to pouze domácí kočky, které se neúčastní výstav a nestýkají se s jinými kočkami a nechodí ven, potom můžete uvažovat o přerušení vakcinace. Ale pozor! Pokud byste do budoucna chtěla znovu očkovat, musí se zopakovat revakcinace po třech týdnech. Také tu hrozí riziko asymptomatického nosičství této houby. Některé kočky přenášejí tyto původce, anichž by u nich infekce propukla. Někteří lékaři se domnívají, že paradoxně díky této vakcíně. Názory se různí. Dle mého názoru je dobré infekci nejdříve vyřešit normálními léčebnými postupy a až je kultivace negativní, poté aplikovat vakcínu aby chránila před reinfekcí. To má smysl především u velkochovatelů a zvířat navštěvujících výstavy.
Hezký den přeje MVDr. Iva Librová
Amálka