Očkování kočky
Radka Šebková
26.7.2007
Dobrý den, koupila jsem si dvouletou kočku s PP. Při předávání očkovacího průkazu mě chovatelka upozornila na nutnost střídání stran při očkování. Prý se při pravidelném očkovaní na stejné místo může vyvinut karcinom. Máme psa, je nutné také u něj střídat strany při očkování? Prosím také o radu, zda je nutné očkovat pravidelně proti vzteklině, případně jaké očkování je nutné pokud se kočka pohybuje jen doma. Může na ní náš pes nebo my přenést nějaké onemocnění zvenku? Děkuji

MVDr. Jitka Veselá
1.8.2007
vakcinace proti vzteklině není u koček povinná. Běžná vakcinace se provádí proti třem chorobám - panleukopenie, herpesviróza, kaliciviróza + další choroby jako je chlamydióza, virová leukémie, infekční peritonitida. U koček žijících pouze v bytě je riziko nakažení samozřejmě daleko nižší, avšak zcela vyloučit ho nelze. Jmenované choroby postihují pouze kočky (ne psy), ale existují i další onemocnění, která jsou vzájemně přenosná (např.: parazitózy kožní a střevní, plísňová onem.,..).
V některých případech se opravdu může u koček vyskytnout postvakcinační fibrosarkom. Střídání stran pro vakcinaci nemá zásadní význam pro zabránění vzniku tohoto onemocnění. Psi postvakcinační fibrosarkom nemívají.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
Black a Isinka