Hlístice
Olga
10.3.2009
Dobrý den, u naší kočky byla zjištěna vajíčka hlístice ve stolici, ráda bych věděla, jak mohlo dojít k nákaze, když je pouze v bytě a jestli jsme se mohli nějak od ní nakazit. Máme 5ti měsíční dceru a kočka ji občas olízne, hrozí jí něco? Děkuji za odpověď. S pozdravem Olga

MVDr.Jitka Veselá
23.3.2009
k hlísticím patří několik druhů parazitů, které se mohou u koček vyskytovat. Nejčastěji se jedná o škrkavky. Ty získávají běžně koťata od matky při sání mléka, následně pak pozřením infekčních vajíček z prostředí, ze syrového masa ( drobní hlodavci, ptáci, hospodářská zvířata,..). Pokud Vaše kočka nebyla důkladně odčervena několikrát za sebou po 14 dnech, může mít v sobě parazity, které získala jako kotě. Člověk se může nakazit zejména z kontaminovaného prostředí ( pískoviště, záhony ), kde kočky zahrábávají svůj trus. Toto onemocnění se nazývá larvální toxokaróza, kdy se larvy dostávají do orgánů ( nikoliv do střev ). Infekce probíhá často latentně.
S pozdravem MVDr.J.Veselá
Baruška (Nejzobrazovanější foto v měsíci dubnu 2007.)