NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Po vysazení Prednisonu ....
Jan Horák
25.3.2008 
Máme 6 1/2 letou fenku Welšteriéra. Téměř 5 let jsme jí podávali 1 tabletu Prednisonu 5 mg denně, na utlumení alergických příznaků. Kvůli nezkreslení odběru krve, jsme jí postupně Prednison vysadili. Vyjmenuji pozitiva, která se velmi rychle dostavila : po 14 dnech začala evidentně štíhlet, po 3 týdnech se jí vyhojila dosud strupovitá kůže a začala jí růst kvalitní hrubá, lesklá a tmavá srst /měla srst řídkou, bez podsady a světlou, za 1 měsíc se opět po více ne 4 letech začala hárat - máme nového psa !!! Kupodivu alergické příznaky, které ji nutí k drbání, jsou v podstatě na takové úrovni jako při braní Prednisonu. Jediné negativum je v tom, že se jí změnilo dosud bezchybné držení uší /uši stočené dopředu a ostře zalomené/, nyní má ouška lehce stočená do boku a pouze mírně ohnutá. Zánět uší nemá, zkusili jsme pro jistotu i Chonicin. Změna držení uší se datuje od úplného vysazení Prednisonu, nyní jsou to cca 2 měsíce. Máte pro to nějaké vysvětlení, je možnost nápravy ? Děkuji Horák  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Silvie Ševčíková
28.3.2008 
Z vašeho popisu je evidentní, že dlouhodobé užívání prednisonu způsobilo onemocnění nazývané Cushingova nemoc - tedy z nadprodukce kortikoidů došlo k obezitě, změnám kůže, srsti atd. Vysvětlení pro změnu držení uší bohužel nemám. Chronicin též obsahuje kortikoidy, za daných okolností nedoporučuji. Prednison je velmi účinný lék pro zmírnění drbání způsobené alergickou příčinou, nicméně jsou i jiné šetrnější způsoby, které je vhodné vyzkoušet dříve, než se kortikoidy nasadí.
Hezký den S.Ševčíková 
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Teta od Kalimera
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651