NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Srnčí ratlík a nemoc srdce
Monika Semelová
31.1.2008 
Dobrý den, měla jsem fenku srnčího ratlíka. Letos v dubnu by měla 13 let. Ale bohužel mi onemocněla a musela jsem ji nechat utratit. Podle našeho veterináře měla nemocné srdce a vodu v plicích. Dostala léky digoxin, enap a furon. Našla jsem si na internetu jejich nežádoucí účinky a mám takový pocit, že kdyby neužívala ty léky tak by tady mohla klidně být. Byla po nich unavená a zvracela. Po tří denní léčbě těmito léky byla slabá a motala se. Když jsem to řekla, že se mi to nelíbí nebyl na to brán zřetel a bylo mi řečeno, že je už stará. Jsem z toho hodně špatná a nevím jestli jsem pro ni nemohla udělat víc. Děkuji M. Semelová  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr. Pavla Hyclová
5.2.2008 
Dobrý den,
vedlejším účinkem ACE inhibitorů (Enap) může být hypotenze, pes se může jevit jakoby zesláblý a unavený, většinou ale pouze v začátku léčby. Při nesnášenlivosti nebo nadměrné dávce digoxinu se může objevit zvracení. Léky, které popisujete se můžou společně použít, nasadila bych je spíš postupně (digoxin, enap), ale záleží na situaci, stavu pacienta atd. Jakýkoliv lék může být špatně snášen i když jeho nasazení i dávkování jsou v pořádku. Pokud bylo srdíčko v hodně špatném stavu, nemusí být už účinný žádný zásah veterináře.
S pozdravem MVDr. Pavla Hyclová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
přátelství
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651