Hleny na plicích
Matějka
12.5.2009
Před 5 týdny začala fenka kašlat a dávit hleny, veterinářka konstatovala bronchitidu, skoro zápal plic a předepsala ATB (na bázi penicilinu) + bromhexin (lidský - tablety), po týdnu se plíce nezlepšily a tak dostala další týdenní dávku penicilinu, poté se vrátila naše běžná veterinářka a tak jsme šli s problémem k ní, plíce byly na poslech pořád dost zahleněné, tak fena dostala jiná ATB (myslím, že enroxil nebo nějak tak se to jmenovalo), plus sirup na vykašlávání. Opět po týdnu jsme šli na kontrolu, u pravé plíce bylo zlepšení a tak jsme v těchto atb pokračovali, plus dostala prášky na roztažení bronchů, další týden byla levá plíce pořád špatná a tak veterinář předepsal ATB cefa-cure a tablety rimadyl. Včera jsme byli zase na kontrole, levá plíce je pořád dost špatná, veterinářka si moc neví rady a tak dala týden bez ATB jen na sirupu, aby zjistila co to udělá. Příští týden by chtěla dělat RTG plic, možná laváž plicních kanálků a vyšetření krve na nějaké parazity. Fence je teď 5 měsíců, stále vykašlává velké hleny, asi dvakrát je i zvracelo, to když se jich moc napolykala. Kromě kašlání na ní není nic poznat, nedá se udržet v klidu bez lítání.

MVDr.Pavla Hyclová
15.5.2009
pokud nemá nasazená léčba potřebný efekt, určitě bude přínosný rtg hrudníku, vyšetření krve, v krajním případě i bronchoalveolární laváž. Vše jsou to kroky, které pomůžou ke stanovení příčiny problému.
S pozdravem MVDr. Hyclová
Naše Kofola