NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Srdeční záchvaty
janinka1982
13.1.2009 
Dobrý den, náš pes (pudl) již rok trpí očasnými problémy s dýcháním. Dnes v noci ale dostal záchvat, kdy asi 10 minut se nemohl nadechnout, pomočil se, ležel natažený na zemi, oči vytřeštěné. Za 5,5 hodiny dostal další záchvat. Jeli jsme na pohotovost a tam mu dali prášky Fortekor a při záchvatu Diazepam Desitin. Chtěla bych se zeptat, zda prášky těmto záchvatům zabrání nebo jestli budou i nadále pokračovat takto často a v takové síle. Děkuji moc za odpověď. PS: Na pohotovosti nám ještě řekli, že by jsme se měli podívat i na nadledvinky (kvůli nadměrnému pití) - souvisí to také se srdcem, nebo to nějaká další nemoc?  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Pavla Hyclová
16.1.2009 
Dobrý den,
záleží na tom jaký druh a jak pokročilá srdeční vada je. Nejlépe je nechat vyšetřit srdce pomocí UZV. Fortekor zlepšuje srdeční funkci např. při nedomykavosti a nedostatečnosti srdečních chlopní a následném objemovém přetížení. Pokud je pes i dušný, bylo by lepší udělat také rtg vyšetření plic pro kvůli zachycení plicního edému. Diazepam je pouze na zklidnění křečových stavů, nemá v tomto případě preventivní nebo léčebnou funkci. Onemocnění nadledvin je více, ve Vašem případě měli pravděpodobně na mysli Cushingovu chorobu. Se srdcem problém nesouvisí.
S pozdravem MVDr. Hyclová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Zlaťák Arny - arny.zesechova@seznam.cz
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651