NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Otrava nebo záchvat?
Vendula
13.8.2008 
Dobrý den! Ráda bych znala Váš názor na následující příznaky/chování. Náš pes se z ničeho nic začal dávit (chrchlal stejně jako když mu zaskočí voda nebo žrádlo) a vyběhl ven nažrat se trávy. Trochu se vyzvracel, poodběhl a začal u země kroutit hlavou sem a tam, jako kdyby sledoval lezoucí hmyz. Pak se začal "stahovat", jako by se něčeho hodně bál a v očích měl pohled jako by byl někde jinde. Pak se přesunul na otevřenější místo - bez jakýchkoliv překážek. Tam si sedl, u tlamy měl pěnu a jeho oči vypadali, jako by to nebyl on a nepoznával nás - každý kdo jej viděl (byli jsme 4), měl strach ať po někom nevyjede. Náhle přepadl na záda, schoulil se na bok a začal s sebou škubat, cvakat zuby a u tlamy měl pěnu nebo trošku žaludeční šťávy. Tento "záchvat" trval, odhaduji, 4 minuty. Pak se postavil, poodběhl a koukal směrem k nám, jen měl pořád ten zvláštní pohled, jako by nás neznal a chtěl nás pokousat. Po necelých 2 minutách, co jsme na něj volali jménem "se vrátil zpět" a začal nás vítat, jako by nás měsíc neviděl. Následně začal zmateně pobíhat po zahradě s čumákem u země, jako by u nás byl poprvé. To samé udělal i v bytě, ale pak už měl strach jít do domu. Když jsem chtěla ať leží, aby se uklidnil, jen zakňoural a zase vstal a běhal. To trvalo přibližně 30 minut. Po zbytek dne byl jako po narkóze. Včera už jsem si s ním hrála, skákal a choval se normálně. Po hodině a půl jsme s ním jeli na veterinu, tam mu udělaly výše uvedená vyšetření. Bohužel jsme mu před návštěvou veterinářky daly trochu piškotů a krajíček chleba se sýrem, tak mu nemohli udělat odběry krve, na ty půjde nejspíš dnes. Paní veterinářka nám k tomu nic moc neřekla, jen že vyšetřené funkce jsou v pořádku a že epilepsie se projevuje až ve 4 či 5 roce. Nevíte, co by to mohlo být? Předem Vám moc děkuji za Váš názor. Vendula Jůzová  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Pavla Hyclová
15.8.2008 
Dobrý den,
příznaky otravy by neodezněly tak rychle, naopak by se spíš zhoršovaly. Pokud následná vyšetření neodhalí možnou souvislost se záchvatem, mohlo by se jednat o epilepsii (nelze ale vyloučit i jinou příčinu, například prudkou alergickou reakci po štípnutí hmyzem apod.). Pokud je zvíře jinak v pořádku, s léčbou bych začala až pokud se bude záchvat opakovat.
S pozdravem MVDr. Hyclová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
schitzu
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651