prasklý mléčný zub u 3 měsíčního štěněte NO
Lenka
23.5.2008
Dobrý den, mám 3 měsíční štěne NO, už když jsme si jí brala v 7 týdnech od chovatele měla pravou dolní stoličku s lehkým hnědým zabarvením. Nikdo nevěděl proč, fenka na zub v pohodě kouslala a i dáseň je v pořádku, včera jsme si všimla (jsou jí 3 měsíce a týden) že ten zub má svisle prasklý cca v 1/3 šířky a prasklina jde až do dásně. Menší kus prasklého zubu se viklá, větší část zatím drží pevně. Zub je stále lehce do hněda zabarvený, v prasklině je do šeda, dáseň je stále světle růžová a nejeví příznaky zánětu. Fenka normálně žere. Chtěla bych se Vás zeptat, zda může takto postižený mléčný zub nějak poškodit vyvýjející se zub druhý, v případě že ano, zda by nebylo lepší mléčný zub veterinárně odtranit. v tomto případě jak moc nebezpečná je narkoza u takto malého štěněte. Předem moc děkuji za odpověď.

MVDr. Lukáš Duchek
7.6.2008
Dobrý den.
Vzhledem k věku štěněte bych doporučoval vyčkat výměny chrupu, která začne kolem čtvrtého měsíce věku, tedy za pár týdnů. Při výměně se problém vyřeší bez rizika poškození trvalého chrupu.
S pozdravem MVDr. Lukáš Duchek
www.Zulinka.websnadno.cz