Čištění zubů ultrazvukem
zuzana
14.10.2007
Máme 16 letou fenku jezevčíka trpasličího.Celý život má problém se zubním kamenem,asi 3x nebo 4x se podrobila čištění ultrazvukem v anesteszii,jednou nastal problém,dostala asi anestetika víc než měla a málem umřela (dostala zápal plic).Teď opět veterinář radí čištění s tím,že udělá předem biochemické vyšetření,ekg a rtg plic a dá jí lehkou modernější anestezii.Fenka má chrup opravdu špatný, kromě kamene se některé zuby viklají,pod některými asi budou váčky - veterinář varuje před poškozováním ledvin apod.Je jasné,že vzhledem k věku /jinak je ale fenka docela v kondici/je riziko hlavně anestezie velké,komplikace nelze vyloučit nikdy,ale přesto by nás zajímal názor jiného odborníka.Co je pro pejska menší riziko - narkoza s vyčištěním a extrakcí špatných zubů nebo nebezpečí postupného šíření bakterií z dutiny ústní do celého organismu ? Děkuji za odpověď !

MVDr. Romana Koblovská
16.10.2007
pokud má Vaše fenečka zuby v tak špatném stavu, jak popisujete, přikláněla bych se k variantě podstoupit rizika narkózy. Samozřejmě s veškerým předoperačním vyšetřením, nejlépe v inhalační anestézii Isofluranem. Tuto možnost Vám nabízí i naše nemocnice.
S pozdravem, MVDr. Romana Koblovská
Velké prádlo