Štěně, dospělý pejsek - infekční choroby
Eva Ryšánková
23.1.2008
Dobrý den, máme dvouletou fenečku a chceme si ještě koupit štěňátko. Pokud bude mít štěně základní očkování od chovatele je možné ho nechat v kontaktu s fenečkou? Jedná se mi o to, zda nemůže přenést infekční choroby (na které je fenečka očkovaná) při styku s jinými psy na štěňátko. Popř. jaká očkování by štěně mělo minimálně absolovovat před převzetím? Děkuji

MVDr. Jitka Veselá
29.1.2008
příchod štěněte do domácnosti, kde již žije dospělý pes, je běžná záležitost. Riziko přenosu infekční choroby nelze nikdy zcela vyloučit, můžete ho však snížit dodržováním základních preventivních opatření: štěně bude mít již první vakcinaci za sebou, bude několikrát odčervené, vyhněte se místům zamořeným výkaly jiných psů, nenechte psíka venku cokoli požírat či pít z kaluží, odstraňujte výkaly ze zahrady a udržujte pejsky v čistotě, zkontrolujte si platnost vakcinace staršího psa. Pokračujte v odčervovacím a vakcinačním schématu štěněte, dopřejte pejskům stravu kvalitních značek.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
Já jsem Charlie