Očkování štěněte
Andrea
29.11.2007
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, mám dostat štěně,,ale jelikož je zadarmo nebude očkované, možná jen odčervené. Chtěla jsme se zepat co mám dělat (jaké očkování a tak), když pejsovi bude třeba 10 týdnů a ještě nebude očkovaný?Majitel se k tomu totiž moc nemá. Kolik stojí očkování? Stojí všechny stejně? a kolik stojí odčervení? A kolikraát by se mělo odčevit. Teď mu je tak 6-7týdnů a ještě odčervený není. Předem moc děkuji za bleskovou odpověď.

Redakce
30.11.2007
štěňata by se měla odčervovat od věku dvou týdnů v intervalu 14 dní do věku 3 měsíců a dále každé 3 měsíce do jednoho roku věku. Odčervení stojí různě dle druhu přípravku a váhy štěněte, např. Banminth pasta 10g stojí u nás 139,- Kč a vystačí na odčervení 15 kg zvířete, dávkuje se postupně dle aktuální váhy štěněte. Dle běžného schématu se vakcinace provádí od 6ti týdnů věku - 1. vakcinace, přeočkování je nutné dvakrát v 9ti a 12ti týdnech věku, od třetího měsíce věku je u psů ze zákona povinná vakcinace proti vzteklině, která se může aplikovat s posledním přeočkováním a povinně se každoročně přeočkovává většinou s infekčními chorobami. Vakcinace základních infekčních chorob stojí dle výrobce a pracoviště cca 350,- Kč, očkování se vzteklinou asi 450,-. Zanedbat očervení štěněte nebo jeho očkování v době, kdy již není chráněn mateřskými protilátkami je velmi rizikové a štěně může být vážně ohroženo. Doporučuji Vám pročíst články v sekci Domácí lékař, kde v části Preventivní péče najdete mnoho důležitých informací. Pokud nechcete riskovat vážné zdravotní potíže u svého štěněte, doporučuji Vám raději štěně od majitele koupit např. za cenu investic do odčervení a očkování, které bude mít potvrzeno v očkovacím průkazu nebo majiteli na tuto léčbu přispět. V deseti týdnech už některé následky nemusíte dohnat.
Hodně štěstí přeje redakce