Parvoviroza a nové štěně
katka
27.10.2007
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně parvovirozy. Měla jsem osmi týdenní štěně jorkšírského teriéra. Bohužel nám včera v noci umřela na diagnostikovanou parvovirozu. Narodila se 28.8.2007 podle očkovacího kalendáře byla v sedmém týdnu očkovaná proti parvoviroze. Stejně u ní tato nemoc propukla. Velmi s dětmi trpíme nad ztrátou ště'nátka a chtěli jsme si co nejdříve pořídit nově. Jenže zazněli názory, že při tomto onemocnění si můžeme štěně pořídit nejdříve za půl roku, a nebo si pořídit štěně starší půl roku. Mohla by jste mi tedy prosím vás poradit. Nechceme zase nic uspěchat a riskovat onemocnění dalšího štěněte. Za rady předem moc děkuji Katka

MVDr. Jitka Veselá
31.10.2007
díky fenoménu "imunitního okna" jsou štěňata i navzdory správné vakcinaci vystavena riziku infekce. Kritické období je obvykle mezi 6. až 12. týdnem věku. Pejsek musí podstoupit několik vakcinací, než je proti příslušným chorobám chráněn. Virus je nemocnými zvířaty vylučován trusem, slinami, zvratky i močí. Exkrece perzistuje 2-3 týdny po infekci. Virus přežívá 3 měsíce při 20°C, minimálně 6 měsíců při teplotě 4°C, v trusu se odhaduje přežívání na měsíce až roky. Účinný proti parvoviru je chlornan sodný v ředění 1:30 (př. Savo). Doporučuji Vám v tomto případě pořídit si štěně kvalitně kompletně naočkované starší tří měsíců.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
Tara a Tesa