Reakce na očkování
Jana
8.10.2007
Dobrý den, máme tříletého psa Německého ovčáka. Před rokem se u něho po očkování proti infekčním chorobám (psinka, pravoviroza, leptospiroza,...)objevilo asi po 7 hodinách silné zvracení (asi 10 - 15 krát). Druhý den jsme konzultovali stav s veterinářem, který souvislost zvracení s vakcinací spíše vyloučil kvůli velkému časovému odstupu. Reakce na očkování spojená se zvracením se v menší míře objevila i po vakcinaci proti vzteklině asi o 4 měsíce později. Při letošní očkování proti infekčním chorobám jsme veterináře upozornili na loňský problém se zvracením, veterinář se rozhodl podat stejnou látku, kterou byl pes očkován jako štěně (jinou než o rok dříve) a kterou bez problémů snášel. Přibližně po pěti až deseti minutách po vakcinaci pes zkolaboval(resp. "zgumovatěl" podobně jako při podání anestezie), byl však při vědomí. Veterinář podal injekci a stav se asi po patnácti minutách zcela upravil. Veterinář navrhl příště neočkovat proti leptospiroze, protože je toto očkování nejvíce zatěžující a pravděpodobně reakci zavinilo. Bohužel jsme ho ale v té chvíli nesprávně informovali, že po očkování proti vzteklině žádná reakce nebyla. Prosím o Váš názor, dalšího očkování se docela bojíme :-( Mnohokrát děkuji

MVDr. Jitka Veselá
16.10.2007
pokud se po vakcinaci vyskytne nežádoucí reakce, změní se při dalším očkování výrobce vakcíny. Množství chorob, proti kterým se očkuje, lze snížit. Během roku se pak podá několik dílčích vakcín. Tím se dá i zjistit, kterou vakcinaci pejsek nesnáší.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
Buddy