Prodej štěněte do zahraničí
Hana Salavová
18.9.2007
Dobrý den. Co je potřeba při prodeji do zahraničí? Pán ze Švýcarska si u nás vybral štěně a já bych ráda věděla co by takové štěně před převozem mělo mít. děkuji Salavová

MVDr. Jitka Veselá
21.9.2007
pro vycestování zvířete do Švýcarska platí stejné podmínky jako v rámci Evropské unie. Musí být splněny tyto požadavky:
1. pas
2. identifikace zvířete mikročipem nebo tetováním
3. očkování proti vzteklině

Členské státy mohou povolit cestování s mláďaty mladšími 3 měsíců, která nejsou očkována proti vzteklině, pokud jsou provázena pasem a od narození pobývala v tomtéž místě aniž by přišla do styku s volně žijícími zvířaty, nebo jsou provázena matkou, na které jsou závislá.

Podrobné informace najdete na stránkách:
www.svscr.cz .........cestování se psy, kočkami a fretkami ......požadavky pro cestování se zvířetem

Štěně by samozřejmě mělo být pravidelně odčervováno od 14. dne věku po 14 dnech do tří měsíců stáří a mělo by mít základní očkování od 6.týdne.

S pozdravem MVDr. J. Veselá
Gucci, panicek, Jack