Vakcinace štěněte
Naďa Kubíková
10.9.2007
Dobrý den, máme doma 8 týdenní štěně Rhodéského Ridgebacka a chtěla bych se zeptat na podrobnosti ohledně očkování. První očkování proběhlo 4.9.07 (Nobivac Puppy DP),v očkovacím průkaze je uvedena platnost do 25.9.07, kdy je tedy nejvhodnější přeočkovaní ? Přesně 25.9.07 nebo před a jak dlouho před datumem platnosti? Je štěně plně chráněno po 2.vakcinaci nebo až po 3.přeočkování? Zatím se štěňátkem nechodíme ven (jsme ve městě s velkou koncentrací psů), ale rádi bychom ho vzali o víkendu na zahradu, problém je, že pozemek je oplocen teprve krátce (cca měsíc) a do té doby na něj chodili cizí psi, momentálně se tam zřejmě v době naší nepřítomnosti pohybují cizí kočky. Je to vhodné nebo máme raději počkat až po přeočkování? Děkuji a přeji příjemný den. N.Kubíková

MVDr. Jitka Veselá
14.9.2007
revakcinace se provádí za 2-4 týdny, musí tedy proběhnout nejpozději do měsíce. Druhá vakcinace je rozšířená o další choroby a imunita proti nim se teprve vytváří, takže správná hladina protilátek se ustálí až po třetím očkování. Ovšem držet pejska zavřeného doma je nesmysl. Musí se naučit kálet venku, zvykat si na venkovní ruch i jiné psy. Neberte ho na místa promořená výkaly, zabraňte olizování a požírání čehokoliv a stýkejte se pouze se psy vakcinovanými.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
Nika a Leya