Pes a kočka - přenos nemocí
LENKA
2.8.2007
Máme doma 4 letého bytového pejska a nyní jsme si pořídili i kočku, která bude převážně venku (domů se chodí jenom nažrat), ale občas si s pejskem hrají, koušou se. Chtěla bych se zeptat, jaké parazity, nebo nemoc, by mohl pes od kočky dostat. O pejska mám strach, protože je citlivý a občas mívá kožní problémy. Kočka má v obou uších takové tmavé jakoby kuličky(nečistoty), uši jí obden čistím, ale stále to tam má. Nevím, jestli by to nemohl být nějaký parazit a jestli by to nemohl od ní chytit pes. Ještě bych se chtěla zeptat, jestli je nutné nechat kočku očkovat, případně proti čemu. Předem velice děkuji za odpověď. S pozdravem Žédková.L.

MVDr. Jitka Veselá
8.8.2007
onemocnění přenosné mezi psem a kočkou jsou často parazitózy (blechy, ušní svrab, některé hlístice, tasemnice, giardie), kožní mykózy, některé bakteriální střevní infekce, vzteklina. Ohledně hnědého mazu v uších Vám doporučuji navštívit veterináře, aby ouška prohlédl. Může se jednat o ušní svrab, který vyžaduje léčbu. U koček lze doporučit základní vakcinaci proti herpesviróze, kaliciviróze, panleukopenii a vzteklině.
S pozdravem MVDr. J. Veselá
nevyplazuj na mě ten jazyk...