Přenos nemocí na štěně
Ivana
15.7.2007
Dobrý den, mám štěně retrívra, které teprve za 14 dní bude kompletně očkované. Bylo mi řečeno, že se nesmí stýkat ani se psy, u kterých vím, že jsou zdraví - i ti prý mohou být "přenašeči" nemocí, zejm. vztekliny. Já však musím za pár dní hlídat psa rodičům, takže jen těžko zabráním kontaktu. Chci se proto zeptat, jak velká je pravděpodobnost, že pes z venku přinese nemoc a nakazí štěně? Lze riziko nějak snížit, eventuelně jak dlouho může být pes po procházce "infekční"? Děkuji za odpověď!

MVDr. Jitka Veselá
18.7.2007
ochrana proti infekčním chorobám se u štěněte vyvíjí postupně s pomocí vakcinace. Není to však důvod, proč by pejsek nemohl chodit ven a nemohl přijít do styku s jinými (očkovanými) psy. Neberte ho do prostředí zamořeného výkaly jiných psů a hlídejte, aby nic neolizoval, nepil z louží a pod. Socializace a poznávání světa je pro štěně také důležité, proto ho neizolujte doma a hlídání psa od rodičů se neobávejte. Konkrétně vzteklina je ta poslední choroba, která Vašemu psíkovi hrozí (u nás se nevyskytuje).
S pozdravem MVDr. Jitka Veselá
Šmudlinka