Neočkované tříměsíční štěně
Hana
2.7.2007
Dobrý den, vybrali jsme si tříměsíční štěně a poté jsem zjistili, že není očkované ani odčervené. Je riskantní si toto štěně pořídit a za jak dlouho by smělo mezi zdravé, očkované psy? Ještě bych se chtěla zeptat na přibližnou cenu očkování a odčervení. Jelikož bychom si pro něj jeli až na druhý konec republiky, uvažovali jsme, že bychom strávili 2-3 dny na chatě, abychom s ním domů autem nejeli 3-4 hodiny. Nebyl by to pro něj velký šok-2 změny prostředí najednou? Předem moc děkuji za odpověď, Hana

MVDr. Jitka Veselá
4.7.2007
péče o toto štěně je zanedbaná, je tedy na zvážení, zda si pořídit takové štěňátko, navíc z druhého konce republiky. Seznámení se s podmínkami, v jakých štěně vyrůstá u chovatele, ještě před odběrem, je také důležité, viz odkazy dole. Odčervení se provádí od 14. dne věku každých 14 dní až do tří měsíců a v tomto období je u většiny štěňat vakcinace již dokončena. Ceny za očkování se v jednotlivých ordinacích liší (300,- až 400,- Kč). Cena odčervení zavisí na hmotnosti psa a na přípravku (př.: tableta na 10 kg za 37,-Kč). Dokud není vakcinace psa dokončena, není zcela chráněn před infekcí. Proto by měl přijít do styku pouze s očkovanými psy. Změna majitele je pro štěně samozřejmě stresující a způsobí oslabení imunitního systému. Je tedy lepší, když bude Váš pejsek pár dní doma, než začnete s očkováním. Pokud nebude v autě zvracet a bude klidný, není cesta problém. Ve velkém vedru není převoz vhodný.
S pozdravem MVDr. Jitka Veselá