Očkování starého psa
blatouch
25.3.2009
Dobrý den, ráda bych se zeptala, na běžné roční očkování pejska. Slyšela jsem dva názory. Starého psa už očkovat jen na vzteklinu a druhý názor, že je to blbost a očkovat normálně dál i na ostatní nemoci. Neumím si vysvětlit důvod starého psa neočkovat. Jestli z důvodu, že je proočkovaný za svůj život dostatečně, nebo proto, že to je veliká zátěž pro starý organismus. A jak postupovat v případě psa starého a navíc se sníženou imunitou a jaterními potížemi. Děkuji pěkně za odpověď. K.Blahova

MVDr.Jitka Veselá
30.3.2009
i starého psa je vhodné každoročně přeočkovat. Samozřejmě se jená o určitou zátěž na organismus a proto je nutné vždy posoudit zdravotní stav pejska, což učiní Váš veterinář před každou vakcinací. Pokud snáší očkování bez potíží, není důvod ho nepodstoupit. Vakcíny lze i rozdělit a podat s měsíčním odstupem ( zvlášt proti vzteklině a zvlášt ostatní infekční choroby ). Navíc v dnešní době je možno očkovat vzteklinu jen jednou za tři roky ( dle typu vakcíny ).
S pozdravem MVDr.J.Veselá
Kvídoušek - Kakadu šalamounský