Kedy medzi ostatné psy
zuzana
16.10.2008
Dobrý deň, máme 10 týždenne šteniatko beagla. Prešla prvým očkovanim v 6 týždni. Včera (15.10.) sme s ňou boli na druhé očkovanie, dostala aj čip a pas. Prvý krát nám povedali, že už bude môct ísť medzi ostatné pejsky po druhom očkováni, ale včera nám vraveli, že ešte nesmie. O 3 týždne ideme na tretie očkovanie. Tak ako je to správne, môže sa stretávať s inými alebo ešte nie. Chodili sme s ňou aj na prechádzky a nechali ju pustenú behať vonku (okolo bytovky) a po správnosti by ešte nemala, ale to sme nevedeli. Mohla sa niečim nakaziť? Ďakujem

MVDr.Iva Librová
20.10.2008
imunitní systém štěněte se postupně rozvíjí a během vakcinačního programu hladina protilátek stoupá. Pejsek by měl být ideálně chráněn až 3 týdny po posledním očkování. To však neznamená, že jej budete držet doma v izolaci. Štěně se musí učit močit a kálet venku i seznamovat se s jinými psy. Kontakt byste měli omezit na pejsky, kteří jsou očkovaní, venčit na místech, která nejsou promořená výkaly jiných psů a nenechat štěně nic olizovat či požírat.
S pozdravem MVDr.J.Veselá
KIM