Dieta po zánětu slinivky břišní
Nemo
4.10.2010
Dobrý den, náš pejsek před týdnem prodělal lehčí zánět slinivky břišní, který se díky infuzní léčbě rychle zlepšil. Následně byla doporučena veterinární dieta Eukanuba Intestinal. Doma jsme si všimli, že hlavní složkou této diety je kukuřice, tu však náš pes nesnáší, má po ní průjmy. Po telefonické konzultaci nám veterinář doporučil začít krmit několikrát denně malé dávky rozvařené rýže jen lehce ovoněné kuřecími prsy. To pejsek přijímá bez obtíží, dokonce se jídla dožaduje, ale je vidět, že mu po nakrmení není úplně dobře a bohužel už opět i jednou zvracel. Veterinář nám řekl, že speciální dieta by byla samozřejmě vhodnější, ale že všechny diety určené na tyto problémy obsahují kukuřici. Protože nabízíte ve vašem e-shopu diety od mnoha výrobců, možná máte větší přehled. Neexistuje prosím nějaká dieta pro psy po prodělaném zánětu slinivky, která neobsahuje kukuřici? Děkuji za odpověď.

MVDr.Dagmar Minaříková
20.10.2010
Dobrý den.
Opravdu většina komerčně vyráběných krmiv i veterinárních diet obsahuje rýži, kukuřici a nebo soju, což jsou bohužel velice časté potravinové alergeny pro pejsky. Nicméně např. veterinární dieta od firmy Royal Canin, Gastrointestinal low fat určená právě pro pejsky s onemocněním slinivky břišní kukuřici neobsahuje. Pokud se rozhodnete ale pro stravu vařenou, ideální příloha ke kuřecímu či krůtímu masu (samozřejmě pouze netučná prsní svalovina) jsou vařené brambory, pokud pes rýži z jakéhokoli důvodu nesnáší.
Přeji Vám příjemný den, s pozdravem, MVDr.Minaříková.
Melissa