NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Epilepsie
Kateřina
14.3.2008 
Dobrý den, mám pejska, jsou mu zhruba 3 roky (zaltý retriever - kříženeček). Od 2 let trpí epilepsií. Záchvaty se projevovaly cca. 1 až 2x do měsíce, poslední dobou bohužel záchvaty jsou čím dál tím častěji. Dnes v noci dokonce po 2 hodinách. Pejsek je po nich velice vyčerpaný a zmatený, záchvat trvá cca. 1 minutu. Bere léky jménem : Phenamaletten. Lékařka mi řekla, že jiný druh neexistuje léků. Je mi záhadou, že záchvaty se poslední dobou projevují čím dál tím častěji. Prosím, poraďte mi, co mám dělat, chci pejskovi pomoci. Velmi děkuji za odpověď. Přeji příjemný den, Mulačová  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Silvie Ševčíková
17.3.2008 
Rozhodující je dávkování a klinická odezva, teprve poté je možno hodnotit, zda-li je lék efektivní. Úvodní dávka je 2,5-5 mg/kg 2xdenně, po třech týdnech se změří z krve dosažená hladina fenobarbitalu. Poté lze dávku upravovat. Nelze očekávat přímou úměru - čím vyšší dávka, tím lepší efekt. Mnozí pacienti záchvatují i léčení, avšak méně často a v menší kvalitě. Lék nebrání vzniku záchvatu, pouze jeho šíření v nervové tkáni a tím reguluje klinické příznaky.
Hezký den S. Ševčíková  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
náš Monty na podzimní procházce
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651