NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Epilepsie - labrador
Markéta Borská
29.1.2008 
Dobrý den, 7 letá fenka labradora měla ve 3 letech epileptické záchvaty asi 3x po dvou měsících. Léky jsme nenasadily a několik let byla bez záchvatů. V loni (v 6ti letech)se epileptické záchvaty vrátily. Vet.lékař nasadil Phenaemal 3/4tbl. ráno a večer. Záchvaty po nasazení léků neměla více než půl roku, zhubla (momentálně váží 37kg), po poradě s veterinářem jsme snížili dávku na 1/2tbl. 2xdenně. Bohužel se pár týdnů po snížení záchvaty vrátily a to tak, že právě měla druhý za dva dny (v noci a večer). Zvýšila jsem léky zase na 3/4 tablety, ale co dělat během několika týdnů, než se zase zdvihne hladina v krvi? Mám Diazepam rektální ampuli i tablety. Diazepam ampuli jsem použila, pokud byl záchvat dlouhý a intezinvní. Ale nebylo by lepší na noc prevetivně dát po nějakou dobu i tabletu Diazepamu než zase zabere zvýšená dávka Phenaemalu? Děkuji za radu.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr. Lukáš Duchek
31.1.2008 
Dobrý den.
Myslím, že postupujete správně, dávka Phenaemalu 2x3/4 je střední, doporučuji jen cca za měsíc po zvýšení zkontrolovat hladinu phenobarbitalu v krvi. Co se týče diazepamu, je vhodný u psa pouze k použití přímo při záchvatu v rektální tubě, správná dávka je 3-4 tuby 10 mg pro jedno použití. Nasazení diazepamu v tabletách nedoporučuji.
S pozdravem MVDr. Lukáš Duchek 
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Ferda :-)
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651