NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Epilepsi u NO
Lenka M.
24.5.2007 
Dobrý den. Chtěla bych se jenom seznámit s epileptiformními záchvaty s největší pravděpodobnosti tím trpí můj 1 roční NO s PP..má zvyšené jaterní testy..užívá nato léky..musí přibrat a pomalu mu to jde, ale stále je slabý a má i nízke testy v cukru, takže mu přidáváme do jídla cukr. Nyní se mu objevila ta epilepsie..nezvláda své nohy ty se motají a leží na boku a chroptí..snažil se i výt. Zatím se muto stalo jen jednou..a dostal patřičné léky. Jinač vím částečně jak to probíhá u lidí ale chtěla bych vědět coto obnáší u psů kord u mladých. Děkuji předem za vše.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
Redakce
29.5.2007 
Dobrý den,
epilepsie se vyznačuje mimo jiné i tím, že výsledky krve jsou bez patologického nálezu. Ve Vašem případě nejsou v pořádku jaterní enzymy a je abnormální hladina glukózy. Při závažném poškození jater a tzv. portosystémových zkratech nejsou účinně eliminovány látky dráždící nervovou soustavu, např. amoniak. Dostávají se ze střeva až k mozku a mohou vyvolat křeče (tzv. jaterní encefalopatie). Také abnormálně nízká hladina glukózy, která může být zůsobena právě onemocněním jater se může projevit slabostí, křečemi až kómatem. Doporučila bych zpřesnit diagnostiku pomocí ultrasonografického vyšetření jater, v případě potřeby včetně biopsie, a stanovení hladiny žlučových kyselin pro vyloučení portosystémového zkratu (mladý pacient, zvýšené jaterní enzymy, kolísání glukózy, slabost, křeče, hubnutí). Další postup je také závislý na výsledcích dosud provedených vyšetření.
S pozdravem MVDr. Pavla Hyclová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
proč mě trápíte?
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651