NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Epilepsie-změna léků
zmrzliska
5.5.2010 
Dobrý den, mám pejska Jack Russel teriéra. Ve věku asi 1 rok se u něho objevilo napřed občas jakoby nemohl došlápnout na zadní tlapku, později na obě , pak se třeba při procházce svalil, stáhl do klubíčka, měl nepřítomný pohled, takové stažení těla ...toto se projevovalo pak častěji např. 1x týdně asi minutu až dvě trvání...vet. lékař řekl, že to je epilepsie...pejsek byl na dávce Sanepil 1/4 denně...příhody se však opakovaly, tak byla zvýšena dávka na 1/2 tablety Sanepilu denně - večer. Stav se začal zklidňovat, příhody mizely....bohužel Sanepil se přestal vyrábět ...nyní je pejsek na léku Epilan D-Gerot ( 1tbl. obsahuje 100mg Phenytoinum)na dávce 1/4 tbl. denně -večer. Po přechodu na tento lék se po asi pěti dnech objevila příhoda asi 2minutová znovu. Nikde se o tomto léku zde v diskusi nezmiňujete, chtěla bych Vás tedy poprosit o radu, zda je tedy tento lék pro mého pejska nevhodný, jaký by byl případně lepší a v jaké dávce. Rozbory krve nemáme, bohužel to zde náš vet. lékař nedělá :-( . Děkuji předem velmi za odpověď.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Roman Musálek
9.5.2010 
Dobrý den.
Musím říct, že léky které popisujete neznám a nepoužívám. To neznamená, že jsou špatné. Pacientům doporučuji užívat Phenaemaletten. Jsou to barbituráty a učinkují obvykle dobře. Poslat krev na rozbor pro kontrolu učinnosti hladiny léku lze po domluvě i do humánní laboratoře. Je tu samozřejmě i možnost, že se u vás nejedná o epilepsii. Možností je víc. Bylo by dobré neurologické vyšetření, případně MRI.
S pozdravem MVDr. R. Musálek 
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Denisek
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651