Vráska nad čeníškem
Věra
19.4.2008
Dobrý den. Máme 8-letého mopse, který má opakovaně problémy s vráskou / záhybem nad čumáčkem. Vráska se hodně zanáší, je zarudlá, psa svědí, někdy zapáchá, veterinářem byla opakovaně diag. plíseň ve vrásce. Na radu veterináře čistíme 3x týdně desinfekcí betadine, když byla vráska napadena plísní léčili jsme mastí Clotrimazol. Prosím, ráda bych znala váš názor - Čím čistit, ať není vráska stále zarudlá a citlivá? Je vhodná dezin. Betadine? Jak předcházet napadení plísněmi? Pejska svědivost velmi obtěžuje, několikrát denně se snaží do něčeho "rýt" čumáčkem, ráda bych mu ulevila. Děkuji za odpověď.

MVDr.Iva Librová
23.4.2008
mohli by jste vyzkoušet Clorexyderm gel, který je velmi účinný na kvasinky a forma gelu zaručí, že bude na místě působit delší dobu. Důležité je pravidelné čištění a předcházení vzniku zánětu, protože tento problém bude nejspíše celoživotní. Uvnitř vrásky se protilehlá kůže s chlupy tře o druhou stranu a tím neustále dráždí k zánětu. K prevenci jsou také vhodné např. ubrousky od fy Iv san Bernard, které jsou napuštěné účinnou látkou, zabraňující pomnožení bakterií a kvasinek.
Hezký den přeje MVDr. Iva Librová
v království pampelišek