NO zánět uší a tablety místo kapek
Š. Šinoglová
28.7.2008
Dobrý den, mám tříletou fenu německého ovčáka, je velmi hodná, poslušná, nekonfliktní. Mám s ní ale jeden problém, týká se toho, že má zánět v obou uších, veterinář jí naordinoval kapky Otospectrine, avšak ona si na uši nenechá ani šáhnout, natož nakapat. Veterinář nám poradil různé triky jak jí tam nakapat, avšak ani jeden nezabral. Brita stále klepe hlavou, vždy když navštívíme veterináře tak ji uspí, uši vyčistí a nakape do nich, stálé uspávání psa se mi nejeví jako dobré řešení. Proto bych se ráda zeptala, jestli na zánět uší existují nějaké antibiotika v podobě prášků, případně jejich název. Děkuji za odpověď Š. Šinoglová

MVDr.Romana Koblovská
28.7.2008
je potřeba seškrabem specifikovat o jaký zánět se jedná, zda kvasinkový, parazitární či bakteriální a otoskopicky uši vyšetřit, zda není přítomno nějaké cizí těleso, př. osina. Bohužel celková léčba tabletami nebývá úspěšná a důležitá je lokální terapie a čištění uší. Pokud se po Otospektrinu zánět nelepší, pak by bylo vhodné na základě stěru terapii změnit.
S pozdravem, MVDr. Romana Koblovská
Láska kočičí